Australie2015 - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Els Beukema - WaarBenJij.nu Australie2015 - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Els Beukema - WaarBenJij.nu

Door: Els Beukema

Blijf op de hoogte en volg Els

18 Februari 2015 | Australië, Port Fairy

Woensdag 18 februari.Vandaag vertrekken we van Port Fairy naar Grampians National Park.Het is ca.90 km rijden en dan ben je aan het begin van het park.In Dunkeld gaan we naar het informatiecentrum,waar we tevens het advies krijgen om een overnachting te regelen in Halls Gap en niet door te rijden naar Stawell.In Halls Gap huren we een chalet.Na ingecheckt te hebben rijden we door het National Park naar Boroka Lookout.De dag begint bewolkt,maar de zon komt langzamerhand door en de temperatuur loopt op tot 23 graden.Het is een prachtige omgeving.We schieten wat plaatjes en bij Boroka Lookout hebben wij een prachtig uitzicht.Daarna rijden we naar Reeds Lookout The Balconies.Vanaf de parkeerplaats is het een half uur klimmen.maar het is zeker de moeite waard.Uitstekende rotsen,die door de natuur gesleten zijn en de vorm van een krokodil hebben aangenomen.Het is ook weer een prachtig uitzicht.We hebben er nog geen genoeg van en dus rijden we naar the Mac Kenzie Falls.Nadat we deze hebben bewonderd gaan we terug naar Halls Gapp.Onderweg stoppen we voor een groepje kangoeroes,die daar los in het wild lopen.Ze zijn duidelijk aan mensen gewend en blijven rustig zitten.Tot slot wat gedronken en wat boodschappen gedaan.Op ons balkon heerlijk buiten gezeten,waar we visite kregen van 2 witte kaketoes.Het was weer een superleuke dag.Morgen een lange rit.We gaan dan richting Phillip Island.We bekijken onderweg wel waar we gaan overnachten.

• 18 Februari 2015 - 15:54

Ina:

Het is wel raar hoor , dat ik woensdag ochtend lees , wat jullie deze woensdag de hele dag hebben gedaan . Prachtig