Australie2015/2e week dag 4 - Reisverslag uit Bairnsdale, Australië van Els Beukema - WaarBenJij.nu Australie2015/2e week dag 4 - Reisverslag uit Bairnsdale, Australië van Els Beukema - WaarBenJij.nu

Australie2015/2e week dag 4

Door: Els Beukema

Blijf op de hoogte en volg Els

22 Februari 2015 | Australië, Bairnsdale

Zondag 22 februari
We hebben goed geslapen en gaan op weg naar Peter en Glenys Riley.Ze wonen in Clifton Creek en dat is ongeveer 15 minuten rijden.We worden hartelijk ontvangen en worden meteen getrakteerd op koffie met cake.Glenys is om 6.00 uur opgestaan om dat voor ons te bakken.Ze laten ons hun huis zien en Peter vertelt over de Farm.Hij bezit ca.6 km grond en heeft personeel om dat te onderhouden.Hij werkt ook voor The Government.Hij legt waterreservoirs aan.De laatste was heel groot en het duurde een jaar voor dat klaar was.Daarnaast heeft hij een paar kilometer verderop nog een Farm.Om de kinderen te bezoeken moeten zij een heel eind rijden en daarbij vergeleken is Hoogkarspel naar Schiedam een klein stukje.Om 12.00 uur vervolgen wij onze weg naar Lakes Entrance.Een heel mooi plaatsje aan het meer waar we heerlijk geluncht hebben.Daarna naar Can River,waar we een kamer in een Motel boeken.Hero stelt voor naar Point Hicks te gaan waar een Lighthouse staat.Het is tevens de plek waar captain Cook Zuid Australie en Tasmanië ontdekte.Het was niet zo heel ver rijden,maar de weg bleek al gauw niet geasfalteerd en vol kuilen.Dat werd hobbelend door de bossen en dat duurde zeker een half uur.Daar aangekomen bleek dat we nog 2,2 km moesten klimmen.Het is 32 graden dus best een pittige wandeling.Om 7 uur 's avonds gaan we terug naar ons motel en gaan op zoek naar een restaurantje.Tot onze verbazing waren alle restaurantjes dicht en konden we naast een benzinestation eten.Het eten was goed,maar helaas geen biertje of wijntje.We konden er gelukkig om lachen.Toen alles op was zijn we naar onze kamer gegaan,waar we een heerlijk drankje namen,Morgen gaan we naar Canberra ,de hoofdstad van Australie.