Australie2015/week2 - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Els Beukema - WaarBenJij.nu Australie2015/week2 - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Els Beukema - WaarBenJij.nu

Australie2015/week2

Door: Els Beukema

Blijf op de hoogte en volg Els

20 Februari 2015 | Australië, Port Fairy

Vrijdag 20 februari.Vandaag gaat de reis naar Philip Island.Dat is ca.90 km rijden.We gaan weer vroeg op pad,want er is genoeg te zien op Philip Island.Daar aangekomen stoppen we bij het informatiecentrum,waar we een motel kunnen boeken .We hebben een motel in San Remo geboekt,waar we meteen terecht kunnen.Daar onze spullen uit de auto geladen en vervolgens naar het strand,waar om 12.00 uur de pelikanen worden gevoerd.Als de man een vis gooit gaan alle bekken open en soms vechten er 2 pelikanen om een vis en laten ze allebei niet los.Prachtig om te zien.Vervolgens gaan we naar Churchill Island,waar we o.a. Schotse Hooglanders zagen en de Churchill Island Herritage Farm hebben bekeken.Daarna naar Kaola Conservation Centre waar we in het wild Koalabeertjes kunnen bewonderen.Je mag niet te dichtbij komen,want ze zijn niet tam en kunnen krabben en bijten.Ze slapen 20 uur per dag.Een zwanger koalabeertje bevalt na 35 dagen en de kleine weegt slechts 0,5 gram.Ongelooflijk.De koalabeertjes lagen inderdaad te slapen,maar we hadden mazzel want eentje bewoog om van plekje te veranderen.Ook waren er mooie vogels met een rood verenkleed.Onderweg kwamen er een paar kangoeroes langs.Hierna besluiten we in Cowes wat te drinken en te eten.We willen n.l. om kwart voor 7 's avonds bij Summerlands zijn,waar we kunnen genieten van de pinguïn parade.We moeten wachten tot het donkerder wordt,maar het is de moeite waard.De pinguïns,de kleinste op de hele wereld,komen in groepjes uit het water en lopen over het strand om zich tussen het groen te verstoppen. Het was weer een drukke maar super interessante dag.Het is inmiddels 12.00 uur 's avonds en dus tijd om naar bed te gaan.Morgen op weg naar Bairnsdale.

• 20 Februari 2015 - 17:43

Kelly En Lidy:

Leuk om al die dieren zo te zien. Net weer even anders dan Artis. Pech van die bekeuring, maar daar kom je wel weer over heen. Veel liefs Kelly en Lidy.

• 20 Februari 2015 - 18:37

Karin:

Hallo lieve vrienden,

Lees vandaag pas al jullie verslagen. Geweldig !!!! Heerlijk genieten van al het moois op onze aardbol.

Leuke en prachtige fotos. Oh ja Victor heeft Rebecca ten huwelijk gevraagd. Leuk he

• 20 Februari 2015 - 22:39

Els Beukema:

Wat prachtig weer wij genieten elke weer van jullie verhalen .En wat een mooie dieren geweldig XXX Roland en Bea

• 20 Februari 2015 - 22:45

Joke En Ben :

Hoi zus en zwager,
    Was dus weer een druk dagje maar wel heel veel gezien he.
    Ben blij dat alles goed gaat daar ivm de stormen die over australie gaan ,gelukkig hebben jullie daar geen last van zei Lonneke.
    Ik stuur jullie verslag steeds door naar Emmie, die vindt dit ook heel leuk met alle foto,s erbij.
    Moest ik even zeggen want zij weet niet hoe ze moet reageren, maar zo kan ook he.
    Nu veel plezier vandaag en tot het volgende verslag dan maar weer.
    Groetjes Joke,Ben en Emmie